Brobygning

Kom og oplev Fyns største gymnasium

overgang
Bliv klogere på dit valg af ungdomsuddannelse

Prøv hhx-uddannelsen af

På brobygning på hhx har du mulighed for at prøve uddannelsen af, og opleve, hvordan dagligdagen ser du her på gymnasiet. Formålet med brobygning er at give dig et billede af, hvad der venter dig, hvis du vælger at tage en hhx. Du smager på nogle af vores klassiske hhx-fag og indgår i gymnasiets hverdag.

På hhx-brobygning på TietgenSkolen

• lærer du hhx-fagene bedre at kende
  • lærer, hvordan man arbejder casebaseret
  • oplever gymnasiets studiemiljø

Et brobygningsforløb vil typisk være på 2-3 dage. Her får du bl.a. rundvisning på vores store gymnasium, møder udvalgte elever, der fortæller om deres vej til hhx og bliver undervist af vores undervisere - helt ligesom vores egne elever.

hhx_elever
Brobygning på hhx

Oplev de klassiske hhx-fag

På brobygning hos os får du mulighed for at smage på fag, som er klassiske for hhx-uddannelsen.

International økonomi
I international økonomi snakker om dét, der sker aktuelt indenfor politik og økonomi - fx Brexit, finansloven og klimakrise.

Innovation
Lær, hvad der skal til for at få den gode idé og starte din egen virksomhed.

Jura
Hvilke muligheder har en forretning, der får leveret varer for sent? Må en virksomhed reklamere for alkohol over for børn og unge? Det er bare nogle af det spørgsmål vi arbejder med i jura-undervisningen.

Afsætning
På brobygning møder du afsætning på de dage, hvor du arbejder med en virksomhedscase. Her kigger på du konkurrenceforhold, købsadfærd og markedsføring af virksomheden.

Q&A
Bliv klogere på brobygning
Hvem kan deltage på brobygning?

Vi afvikler brobygningsforløb for 8., 9. og 10. klasser. Tilmelding sker gennem brobygning.net.

Hvad er brobygning på hhx?

På et brobygningsforløb hos os møder du nogle af vores klassiske hhx-fag som international økonomi, afsætning og innovation. Du kommer i en brobygningsklasse sammen med andre unge fra Fyn, og indgår i hverdagen på gymnasiet på samme vilkår som vores egne elever.

Du har en hel dag, hvor du arbejder med en virksomhedscase fra en lokal fynsk virksomhed. Her skal du arbejde med forskellige opgaver for virksomheden og komme med idéer og forslag til nye tiltag, der kan forbedre konkurrenceevnen.

Hvad skal jeg lave på brobygning?

Når du er i brobygning hos os på hhx, får du lov at snuse til nye fag som international økonomi, innovation, spansk og jura. Vores underviser giver en kort introduktion til faget og præsenterer nogle opgaver eller emner, som man arbejder med. På den måde får du en idé om, hvad man arbejder med i de forskellige fag.

Hvorfor skal jeg vælge brobygning på hhx?

Du skal tage på brobygning på hhx, hvis du vil:

• vide mere om hhx-uddannelsen
  • finde ud af om TietgenSkolen er gymnasiet for dig
  • blive klogere på vores hhx-fag
  • opleve vores studiemiljø
Hvor skal jeg møde første dag?

Din dag starter 8.15 og slutter 13.30.

Første dag mødes vi ved Amfi-trappen, som ligger lige når du kommer ind. De andre dage skal du bare møde oppe i klassen.

Du bliver en del af en brobygningsklasse, som får eget klasselokale og får et skema du skal følge.

Hvad skal jeg gøre hvis jeg bliver syg?

Hvis du bliver syg og ikke kan komme i brobygning, skal du ringe eller på anden måde give besked til din hjemskole og til os på 65452200 eller hhx@tietgen.dk.

Har du spørgsmål?

Samantha_Schmidt_sasc_200x200-removebg-preview