Opdateret den 17. januar 2025
Ingen driftsproblemer registreret.
Oplever du fejl på vores udstyr, vil vi bede dig fejlmelde det til os på support@tietgen.dk eller telefon 65 45 24 84.
På forhånd tak for din hjælp.
På denne side har vi samlet en række vejledninger til dig, som er elev eller kursist på TietgenSkolen.
Hvis du stadig har brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte os på support@tietgen.dk eller telefon 65 45 24 84.
Du er også meget velkommen til at henvende dig personligt på vores afdelinger:
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 8.00 til 13.30.
I skoleferierne har vi åbent fra kl. 9:00 til 13:30.
Inden du starter hos os, sender vi din Tietgen-bruger og adgangskode til dig via digital post, som du kan læse på mit.dk/borger.dk - alternativt på e-boks.dk, hvis du er tilmeldt post fra det offentlige.
Hvis du ikke har modtaget disse oplysninger 24 timer inden, du skal starte, må du meget gerne kontakte sekretæren på den pågældende uddannelse eller sende os en mail på support@tietgen.dk.
Hvis du er elev/kursist og har glemt din adgangskode til din Tietgen-bruger, kan du nulstille den på nulstil.tietgen.dk.
Du skal indtaste dit fulde navn samt cpr-nummer, og den nye adgangskode vil i løbet af 5-10 minutter bliver sendt til dig via digital post, som du kan læse på mit.dk/borger.dk - alternativt på e-boks.dk, hvis du er tilmeldt post fra det offentlige.
Bemærk, at det kun er muligt at skifte kode én gang om dagen.
Med MitID kan du benytte denne metode, hvis du har glemt adgangskoden til Uni-login:
Bemærk, at koden til Canvas og din Tietgen-mail ikke bliver ændret.
På Canvas har vi samlet en række tips og vejledninger til dig, som er elev/kursist. Du skal logge på med din Tietgen-bruger for at tilgå kurset.
På Canvas har vi samlet en række tips og lærervejledninger til dig, som er ansat. Du skal logge på med dine initialer for at tilgå kurset.
Du kan få en ny kode her: https://nulstil.tietgen.dk/
Alternativt kan du benytte https://myaccount.microsoft.com/?ref=MeControl
Når du har fået en ny kode, skal du huske at tilrette koden på din mobiltelefon, hvis du benytter den til at læse mails. Hvis du benytter Tietgen-WiFi på din mobil, bør du glemme netværket. Derefter kan du oprette forbindelsen igen. Har du andre enheder, der benytter vores systemer, skal du naturligvis også tilrette koden på dem.
Hvis du modtager en mail, om at din kode er kompromitteret, skal du hurtigst muligt skifte din kode. Hvordan du skifter adgangskode, afhænger af om du har fået stillet en computer til rådighed af skolen eller ej.
Krav til kodeord på TietgenSkolen
Koden skal være mindst 15 tegn lang og indeholde mindst 3 af følgende kategorier:
Følgende må ikke indgå:
Hvis du har en computer fra skolen
Din pc
Din pc skal have forbindelse til skolens netværk for, at kodeordskiftet sker uden problemer. Du kan bruges skolens netværk på alle lokationer. Hvis skolen er lukket, kan netværket nås foran hovedindgangen på alle adresser.
Du skal huske, at det er den nye kode, der skal bruges i Canvas.
Evt. andre enheder
Du skal også skifte kode på dine andre enheder (telefon, tablet osv.), som bruges til at læse mail eller forbinder til skolens trådløse netværk.
Oftest bliver du bedt om at skifte koden i programmer til mail, mens du selv skal sørge for at rette koden til det trådløse netværk. Det gøres nemmest ved at gå ind i indstillinger på enheden, finde WiFi og så glemme Tietgen-Wifi. Tilslut det igen med den nye kode.
Hvis du ikke har en computer stillet til rådighed