Årets Læreplads 2012

tietgenskolen_001
Wencon_ÅL2012_vinder_web22

Amanda var ikke i tvivl - Wencon var Årets Læreplads

Amanda Horty startede som kontorelev hos Wencon i marts 2012. Fem måneder senere indstillede hun virksomheden til titlen som Årets Læreplads. To måneder efter blev Wencon tildelt titlen.

”Jeg tror Wencon blev Årets Læreplads på grund af vores uformelle arbejdsmiljø og fordi man som elev får rigtig meget ansvar”, siger Amanda Horty. Hun fortæller videre, at hun i sin ansøgning lagde stor vægt på, at hun lige fra første arbejdsdag blev udfordret.

Personlig har Amanda det fint med udfordringer, men at hun i sin stilling som kontorelev med administration som speciale fik indblik i arbejdsområder som logistik, økonomi og salg, var meget mere end hun havde forventet. Og den dag i dag er hun glad for, at Wencon gav hende det modspil hun havde brug for til at udvikle sig og blive bedre.

Godt arbejdsmiljø
Selvom Amanda hurtigt fik ansvar, følte hun sig aldrig alene med arbejdsopgaverne. Der var altid en kollega til at hjælpe med spørgsmål. ”Og så var der ikke nogen, der så skævt til en, hvis man kom og spurgte for

Amanda1

femte gang på en dag” fortæller hun og fortsætter ”Ud over, at man som elev får lov at tage ansvar, handler det også om den kultur, der er i Wencon. At kollegerne lytter og er parate til at prøve mine idéer af.”

Amanda fortæller, at hun i nogle tilfælde oplevede, at kollegerne tog hendes forslag til sig og implementerede hendes rutiner i hverdagen. ”Jeg kunne se tingene med andre øjne, og det rykkede ved nogle af de rutiner, mine kolleger har tillagt sig gennem tiden” slutter hun.

Uddannelse stopper ikke her
I dag er Amanda ansat i Wencon som office assistant, hvor hun supporterer Wencons internationale sælgere og håndterer ordrer og forsendelser. Selvom Amanda blev færdig med sin uddannelse i marts har hun stadig fokus på at blive dygtigere og lære nyt. ”I sidste uge deltog jeg i et 2 ½ timers webinar om kulturforståelse og salg, hvor jeg lærte om hvordan man i Kina ikke skal tabe ansigt og man i Tyskland skal være meget høflig. Og så synes jeg det er spændende at arbejde med andre kulturer og forstå hvordan man opfører sig rundt om i verden” fortæller Amanda.

featured-case-5