Årets Læreplads 2018

OUH er Årets Læreplads 2018

Uddannelsesleder Helle Kruse_OUH_Årets Læreplads 2018

OUH er Årets Læreplads 2018

Til arrangementet på Storms Pakhus i Odense er det uddannelsesleder Helle Kruse og uddannelsesvejleder Pia von Folsach, der tager imod hæderen. Vi sender dermed OUH videre til den nationale kåring af Årets Læreplads i Danmark til november.

Kåringen sker på baggrund af 12 elevindstillinger
OUH er kåret som Årets Læreplads på Fyn på baggrund af indstillinger fra ikke færre end 12 forskellige lægesekretærelever. Eleverne fremhæver især OUHs uddannelsesleder Helle Kruse og alle elevvejlederne på de forskellige afdelinger: "På OUH gør elevvejlederne et stort stykke arbejde ift. at oplære, hjælpe og guide eleverne. Elevvejlederne er dygtige til deres fag og i høj grad kompetente til at give eleverne et godt fundament som fremtidens lægesekretærer. Elevvejlederne er gode til at udfordre os elever svarende til vores udvikling, og de og uddannelseslederen tager godt hånd om dem, der har særlige udfordringer, hvad end det er arbejdsmæssigt eller personligt."

Anerkendelse af vores daglige arbejde
For OUHs uddannelsesleder Helle Kruse er det en kæmpe anerkendelse for hende og hendes kollegers daglige arbejde med at oplære eleverne. "Det er en kæmpe anerkendelse for de vejledere, som i dagligdagen er dem, der løfter opgaven med at lære vores elever op," fortæller hun. "Og så tror jeg det er et tegn på, at vi har en uddannelse, som er rigtig meget værd. Vi ansætter faktisk alle de elever vi uddanner. Så det er rart for os at få lidt opmærksomhed omkring et fag, som rigtig mange ikke lægger mærke til, fordi lægesekretæren ofte er en, som man ikke ser i det daglige.

En uddannelse som eleverne kan bruge til noget bagefter
På OUH prioriterer man oplæringen af eleverne rigtig højt. De skal klædes godt på det at klare en travl og til tider presset hverdag, og det gør man med et god tilrettelagt uddannelsesforløb. "Vi har et rigtig godt samarbejde med Tietgen omkring den her veksling mellem praktik og teori. Og jeg tror det er det, der lykkes for os. At vi gennem dette samarbejde får skabt en uddannelse, som eleverne virkelig kan bruge til noget," forklarer Helle Kruse.