Hvad laver en kontorelev og en handelselev i ElevpladsCenteret?

Dagligdagen som kontor- eller handelselev

At være kontor- eller handelselev i ElevpladsCenteret er næsten det samme som at være elev i en virksomhed. Du kommer igennem samme opgaver som hos en virksomhed. Den eneste opgave, som ikke er med, er den fysiske vare, som kunden har bestilt. Den kan du ikke gå ned på lageret og finde i elevpladscenteret. Men ellers er alle processerne præcis som de ville være ude i virksomhederne.

Pige-kigger-ind-i-kameraet_eud2022-removebg

Dagligdagen som kontor- eller handelselev

Som kontor- eller handelselev i TietgenSkolen ElevpladsCenter vil du blive tilknyttet en af vores to SIMU-virksomheder - HaGriMa A/Sim samt Byg og Beklædning A/Sim. Hagrima A/Sim sælger maling. Byg og Beklædning A/Sim sælger værktøj, VVS-artikler, maling og arbejdstøj.

Begge virksomheder er simulerende virksomheder og en del af et stort netværk af virksomheder fra andre praktikcentre i Danmark og udlandet. Vores to SIMU-virksomheder handler med SIMU-virksomheder fra andre elevpladscentre i Danmark og i udlandet, og der findes mere end 7.000 SIMU-virksomheder i 42 lande. Så du vil også komme til at arbejde med international salg og samarbejde mellem virksomheder.

Cases

Hør eleverne fortælle

Lise Thomsen_Elevpladscenter2019

Hvis man har lyst til at gå i dybden med nogle ting, så er vejlederne helt på toppen, og siger 'Du springer bare ud i det'.

Lise Thomsen

Camilla Kusk_Elevpladscenter2019

Vi har det rigtig godt med hinanden. Vi går meget op i at der skal være plads til alle - uanset hvad man kan og ikke kan.

Camilla Kusk

Mie Hawalo_Elevpladscenter2019

Basic Avenue er en skolebutik. Det er VORES egen butik, hvor vi selv sørger for at købe varer ind, sætte priserne og lave markedsføring.

Mie Hewalo

Kontakt vores vejledere