For dig med gennemført eller afbrudt gymnasial uddannelse

Projekt NYE VEJE

Har du en hel eller delvis gymnasial uddannelse? Og føler dig usikker på din fremtidige karrierevej?

Projekt NYE VEJE åbner døren til nye muligheder og en alternativ vej ind i erhvervslivet - hurtigt og målrettet. Uanset om du allerede har en gymnasial uddannelse (hhx, htx, stx, hf), leder efter andre veje eller holder sabbatår, er projektet her for at guide dig.

Projekt NYE VEJE er designet til at vise dig en sikker vej til faglært status inden for det merkantile og tekniske område. Erhvervsuddannelserne giver dig de nødvendige færdigheder og viden, så du kan træde sikkert ind på arbejdsmarkedet og forme din egen fremtid.

Veje
Hvad går projektet ud på?

En verden af muligheder

I de kommende år forventes et fald i antallet af unge, der søger ind på erhvervsuddannelser. Dette udgør en betydelig udfordring for virksomhederne, især inden for handel, detailhandel og kontorarbejde, som har et presserende behov for kvalificerede elever.

Projekt NYE VEJE er Svendborg Erhvervsskole og Gymnasier og TietgenSkolens initiativ til at adressere denne udfordring. Vores mål er at oplyse om de alternative karriereveje, erhvervsuddannelserne tilbyder, frem for den traditionelle gymnasiale sti. Vi ønsker at fremhæve de mange job- og karrieremuligheder, som erhvervsuddannelserne åbner op for, i et miljø, der er tæt knyttet til praksis og erhvervslivet.

Erhvervsuddannelserne tilbyder en direkte vej til arbejdsmarkedet og er en effektiv måde at opnå de færdigheder på, som virksomhederne efterspørger. Med Projekt NYE VEJE ønsker vi at inspirere og motivere unge til at udforske disse dynamiske og givende uddannelsesmuligheder inden for det merkantile og tekniske område.

Vi arbejder sammen
Samarbejde og organisering

Hvem står bag?

Svendborg Erhvervsskole og Gymnasier og TietgenSkolen går i projektet sammen om at sikre fynske unge attraktive veje til en erhvervsuddannelse inden for det merkantile og tekniske område mod et arbejdsmarked, der efterspørger kvalificeret faglært arbejdskraft.

Kim-Larsen-KILA_200x200-removebg-preview
Kim Larsen