På TietgenSkolen arbejder vi med kvalitet og kvalitetssikring, så vi som uddannelsesinstitution efterlever de politisk fastsatte, nationale mål for vores uddannelser. Som uddannelsesinstitution danner og uddanner vi elever og kursister, så de både opnår relevante arbejdsmarkeds- og studierettede kompetencer samt udvikler sig som mennesker og borgere i et demokratisk samfund.
Vores strategi og procedurer for kvalitetsarbejdet kan du finde her:
Ifølge "Bekendtgørelse om lov om gennemsigtighed og åbenhed i uddannelserne m.v." (LBK nr 810 af 20/06/2018), skal skolen offentligøre en række forhold vedrørende undervisningen og uddannelsen, så borgerne kan vurdere kvaliteten af undervisningen.
Karakterer
Her kan du se, hvilke karakterer Tietgen Handelsgymnasiums elever har fået:
Karakterstatistik (åbner i nyt vindue)
Elevtrivsel
På Tietgen Handelsgymnasium gennemfører vi hvert år en elevtrivselsundersøgelse. Her tager eleverne blandt andet stilling til skolens faglige og sociale trivsel.
Undervisningsmiljøvurdering
I denne folder kan du læse vores undervisningsmiljøvurdering (UMV). Den bygger på elevernes opfattelse af Tietgen Handelsgymnasium som uddannelsessted. Formålet med undervisningsmiljøvurderingen er at fastholde og udvikle et godt undervisningsmiljø for alle elever samt at forebygge problemer.
Du kan læse undervisningsmiljøvurderingen her (pdf).
Fravær fra undervisningen
Vi opgør løbende elevernes fravær fra undervisningen. Det samlede fraværstal for Tietgen Handelsgymnasium i 2019/20 er 7,7%.
Vi registrerer ifølge lovgivningen alle fraværstimer, herunder fravær på grund af sygdom, forsinkede busser og andet begrundet fravær.
Overgangfrekvenser
Oversigt over elevernes fuldførelsestid, fuldførelsesfrekvens, frafald, overgangsfrekvens til anden uddannelse og overgangsfrekvens til beskæftigelse:
Elevtal - Se hvor mange elever der starter, afbryder og fuldfører samt er i gang
Gennemførelse og videreuddannelse
Selvevaluering og handlingsplan
Tietgen Handelsgymnasium arbejder med nogle særlige opmærksomhedspunkter, som er prioriteret ud fra den årlige selvevaluering, politisk fastsatte mål samt bestyrelsens prioriteringer.
Selvevaluering og opfølgningsplan 2024 (pdf)
Lov om erhvervsuddannelser - loven er lovgrundlaget for alle erhvervsuddannelser i Danmark.
Bekendtgørelser er administrativt fastsatte udmøntninger af lovgrundlaget. Her beskrives detaljerne om afviklingen af erhvervsuddannelserne.
Uddannelsesbekendtgørelserne er den praktiske udmøntning af lov og bekendtgørelse på uddannelsesniveau. Altså hvordan ser detailuddannelser, handelsuddannelser osv. ud. Her får du mere detaljeret information om indholdet i din uddannelse.
Uddannelsesbekendtgørelse Detailhandel med specialer
Uddannelsesbekendtgørelse Eventkoordinator
Uddannelsesbekendtgørelse Handelsuddannelser med specialer
Uddannelsesbekendtgørelse Kontoruddannelser med specialer
Ifølge "bekendtgørelse om lov om gennemsigtighed og åbenhed i uddannelserne m.v." (LBK nr 810 af 20/06/2018), skal vi som uddannelsesinstitution offentliggøre en række forhold vedrørende undervisningen og uddannelsen, så borgerne kan vurdere kvaliteten af undervisningen - en kvalitetsdokumentation. Vi har inddelt vores kvalitetsdokumentation om TietgenSkolen eud & eux i grundforløb og hovedforløb.
På TietgenSkolen eud & eux har vi et klart mål om at sikre åbenhed og gennemsigtighed i vores bestræbelser på sikre de bedste betingelser for trivsel og læring. Vi er en erhvervsrettet uddannelsesinstitution, hvor vi skal sikre uddannelser af høj kvalitet for vores elever, virksomheder, medarbejdere og øvrige samarbejdspartnere.
Vi har her samlet et overblik over vores systematiske arbejde med sikring og udvikling af kvalitet, der ligeledes efterlever de bekendtgørelsesmæssige krav. Vi har inddelt vores kvalitetsdokumentation på TietgenSkolen eud & eux i grundforløb og hovedforløb.
Den lokale undervisningsplan
Den lokale undervisningsplan (LUP) består af en beskrivelse af undervisningen, der omfatter tre overordnede forhold, som er centrale for kvaliteten af undervisningen på TietgenSkolen eud & eux:
Selvevaluering, opfølgnings- og handlingsplan
Dataindsamling er en væsentlig del af selvevalueringen og arbejdet med særlige indsatser. Her finder du:
TietgenSkolen eud & eux arbejder med særlige indsatser, som er prioriteret ud fra den årlige selvevaluering, politisk fastsatte mål samt bestyrelsens og ledelsens prioriteringer.
Se hvordan vi arbejder strategisk med trivselsarbejdet i denne video.
Fælles pædagogisk didaktisk grundlag
På TietgenSkolen eud & eux funderer vi skolens Fælles Pædagogiske og Didaktiske Grundlag (FPDG) på de tre dyder: Mod, nysgerrighed og ordentlighed. Dyderne er en del af det strategiske narrativ og fokus på bæredygtighed er fælles for hele Tietgen. Læs mere om vores brug af verdensmålene og fokus på bæredygtighed her.
Se vores fælles pædagogisk didaktisk grundlag (FPDG) her (pdf).
Se vores didaktiske undervisningsredskab 'PL-hjulet' her (pdf)
Se vores arbejde med feedback her (pdf)
Den lokale undervisningsplan (LUP) er skolens fundament for den daglige undervisning. Her beskrives de gældende rammer samt udmøntningen af skolens kernevirke.
Lokal undervisningsplan for hovedforløb (LUP) 2020-21
Nøgletal
Her finder du skolens data for blandt fuldførelsesprocent, elevtal og frafald
Elevtal - Se hvor mange elever der starter, afbryder og fuldfører samt er i gang.
Frafalds - og overgangsstatistik
VTU Rapporten viser besvarelser, som er indsamlet i perioden 01.01.23 til og med 31.12.23
Det samlede antal afsluttede besvarelser er: 53. CØSA: 15, 1912, 1932, 1952.
I kolonnen længst til højre er der udregnet en score, som gør det nemt at se, hvordan spørgsmålene
vurderes af svarpersonerne. Bedst mulige score er 100, og dårligst mulige score er 0:
Herefter har vi udregnet gennemsnit af alle svar. Det er det, vi kalder score. Svarmuligheden ”ved ikke”
indgår ikke i beregningerne er score.
I den samme kolonne finder du også Smileys, som er en illustration af scoren.
Lokal uddannelsesplan 2022-23 for grundforløbet og hovedforløbet
Grundforløb 1 - eud/eux (åbner pdf-fil)
Grundforløb 2 - eud/eux (åbner pdf-fil)
Studiekompetenceåret (åbner pdf-fil)
Strategiske indsatser på skolen
Se hvordan vi arbejder strategisk med trivselsarbejdet i denne video
Studie- og ordensregler på eud og eux business
Vores mål er at skabe de bedste mulige rammer for læring gennem faglig udfordring og godt studiemiljø både på elever på grundforløbet og eleverne ude i lære i virksomhederne. Derfor har vi lavet en række studie- og ordensregler.
Undervisningsministeriet stiller krav om, at alle uddannelsesinstitutioner, der udbyder erhvervsrettet voksen- og efteruddannelse, udarbejder en udbudspolitik.
Download TietgenSkolens udbudspolitik 2019 (pdf)
Udbudsgodkendelser
TietgenSkolen kurser er godkendt til at udbyde ArbejdsMarkedsUddannelser (AMU) jvf. kompetencebeskrivelser (FKB'r) i region Syddanmark. Markedsføringen af udbuddet er beskrevet i vores udbudspolitik. I den enkelte FKB fremgår, hvilke arbejdsmarkedsuddannelser, der indgår.
Download FKB'er i PDF-format:
2270 Obligatorisk fælleskatalog
2285 Administrative funktioner i HR
2769 Individuel kompetencevurdering i AMU
TietgenSkolen Kurser har udlagt AMU-undervisning til følgende, godkendte AMU-udbydere:
40752 – Anvendelse af etb til adm. opgaver
40755 – Effektiv anvendelse af tekstbehandling
45782 – Integration af data mellem adm. it-systemer
47216 – Tastaturbetjening ved brug af 10-fingersystem
49327 – Anvendelse af database i jobbet
1. halvår 2024:
40752 – Anvendelse af etb til adm. opgaver
40755 – Effektiv anvendelse af tekstbehandling
45782 – Integration af data mellem adm. it-systemer
47216 – Tastaturbehandling ved brug af 10-fingersystem
49327 – Anvendelse af database i jobbet
2. halvår 2023:
40752 Anvendelse af etb til adm. opgaver
40755 Effektiv anvendelse af tekstbehandling
45782 Integration af data mellem adm. it-systemer
47216 Tastaturbetjening ved brug af 10-fingersystem
49327 Anvendelse af database i jobbet
1. halvår 2023:
40752 Anvendelse af etb til adm. opgaver
40755 Effektiv anvendelse af tekstbehandling
45782 Integration af data mellem adm. it-systemer
47216 Tastaturbetjening ved brug af 10-fingersystem
47214 Håndtering og strukturering af længere tekster
49327 Anvendelse af database i jobbet
49825 Oprette og anvende regneark
49826 Anvende regneark til beregninger og præsentation
49823 Konflikthåndtering og grundlæggende kommunikation (periode: 13.04.23-16.05.23)
2. halvår 2022:
40752 Anvendelse af etb til adm. opgaver
40755 Effektiv anvendelse af tekstbehandling
45782 Integration af data mellem adm. it-systemer
47216 Tastaturbetjening ved brug af 10-fingersystem
47214 Håndtering og strukturering af længere tekster
49327 Anvendelse af database i jobbet
49825 Oprette og anvende regneark
49826 Anvende regneark til beregninger og præsentation
1. halvår 2022:
40752 Anvendelse af etb til adm. opgaver
40755 Effektiv anvendelse af tekstbehandling
45782 Integration af data mellem adm. it-systemer
47216 Tastaturbetjening ved brug af 10-fingersystem
47214 Håndtering og strukturering af længere tekster
49327 Anvendelse af database i jobbet
49627 GDPR og it-sikkerhed
49755 Datahåndtering for administrative medarbejdere
1. halvår 2022:
47297 Kommunikation og feedback i adm. arbejde
47296 Kundeservice i adm. funktioner
1. halvår 2024:
40381 Afdækning af kompetencebehov ved rekruttering
40408 Formidling af information om personalejura
1. halvår 2023:
40408 Formidling af information om personalejura
49969 – Produkt- og kundevejledning i handelsvirksomheden
1. halvår 2024:
49969 Produkt- og kundevejledning i handelsvirksomheden
2. halvår 2023:
49969 Produkt- og kundevejledning i handelsvirksomheden
2. halvår 2022:
49733 Situationsbestemt ledelse
49734 Forandringsledelse
49728 Ledelse og det personlige lederskab
49729 Kommunikation som ledelsesværktøj
49732 Lederens konflikthåndtering og vanskelige samtaler
49730 Mødeledelse
2. halvår 2024:
46472 - Personligt salg - kundens behov og løsninger
46128 - Mersalg i butikken
47190 - Opsøgende salgsarbejde på B2B markedet
1. halvår 2024:
44853 - Kommunikation og konflikthåndtering - service
2. halvår 2023:
46472 Personligt salg – kundens behov og løsninger
2. halvår 2022:
49579 Offentlig dialog og samarbejde
1. halvår 2022:
49579 Offentlig dialog og samarbejde
1. halvår 2024:
46497 - Målrettet mersalg i turist- og rejsebranchen
TietgenSkolen Kurser har lånt AMU-fag af følgende godkendte AMU-udbydere:
49376 – Samarbejde i Teams
49824 – Konflikthåndtering, kommunikation og adfærd
49589 – Intro til Lean
49262 – Brug af Lean i teams
43938 – Lean-kortlægning af værdistrøm for operatører
49589 – Intro til Lean
49262 – Brug af Lean i teams
43938 – Lean-kortlægning af værdistrøm for operatører
47692 – Salg og service i gæstebetjening
45362 – Personlig udvikling til arbejde og uddannelse
45369 – Videndeling og læring for medarbejdere
48596 – Ergonomi inden for ufaglærte og faglærte job (F/I)
48005 – Jobinstruktion, oplæring af produktionsmedarbejder
40655 – Selvevaluering i praksis
45511 – Faglig læsning
45536 – Faglig skrivning
45545 – Dansk som andetsprog for F/I, basis
48569 – Introduktion til det danske arbejdsmarked (F/I)
45572 – Dansk som andetsprog for F/I, basis
TietgenSkolen Kurser har pt. ingen udliciteringsaftaler.
Uddannelsesinstitutionerne foretager evalueringer af AMU-uddannelser (ArbejdsMarkedsUddannelser) på Undervisningsministeriets hjemmeside www.amukvalitet.dk.
Der er indlagt nogle regler for fremvisning af resultater. Reglerne er, at der kun kan ses resultater for måling af deltagertilfredshed, når minimum 25 deltagere har svaret. Det sker for at sikre anonymiteten i undersøgelserne og for, at resultaterne ikke præges for meget af enkeltpersoners holdninger.
Resultaterne frem til den 31.12.2023 finder du herunder med links til den tidligere platform viskvalitet.dk. Efter den 01.01.2024 kan skolernes deltagerevalueringer hentes direkte på amukvalitet.dk, hvor du kan læse meget mere om AMU-uddannelserne og evalueringsprincipperne.
Prøveresultater på arbejdmarkedsuddannelserne (AMU)
Se tal for prøveresultater ved AMU-kurser HER. Det er blandt andet muligt at se tal for kursusdeltagere fordelt på prøveresultater og institutioner.
Kalenderåret 2023
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
4. kvartal 2023
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
3. kvartal 2023
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
2. kvartal 2023
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
1. kvartal 2023
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
Kalenderåret 2022
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
4. kvartal 2022
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
3. kvartal 2022
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
2. kvartal 2022
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
1. kvartal 2022
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
Kalenderåret 2021
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
4. kvartal 2021
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
3. kvartal 2021
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
2. kvartal 2021
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
1. kvartal 2021
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
Kalenderåret 2020
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
4. kvartal 2020
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
3. kvartal 2020
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
2. kvartal 2020
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
1. kvartal 2020
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
Kalenderåret 2019
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
4. kvartal 2019
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
3. kvartal 2019
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
2. kvartal 2019
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
1. kvartal 2019
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
Kalenderåret 2018
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
4. kvartal 2018
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
3. kvartal 2018
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
2. kvartal 2018
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
1. kvartal 2018
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
Kalenderåret 2017
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
4. kvartal 2017
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
3. kvartal 2017
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
2. kvartal 2017
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
1. kvartal 2017
Fordelt på spørgsmål
Fordelt på uddannelsesområder
Fordelt på fag
Offentliggørelse af beståelses- & gennemførelsesprocenter sker i henhold til "Lov om gennemsigtighed og åbenhed i uddannelser m.v.". For Arbejdsmarkedsuddannelser gælder, at uddannelsesinstitutionen skal offentliggøre:
beståelsesprocenter = andelen i % af deltagere, der gennemfører AMU-uddannelser eller enkeltfag med uddannelsesbevis eller bedømmelser af typen "bestået".
gennemførelsesprocenter = antal gennemførte deltagere (uanset om de har fået bevis eller ej og uanset om de har fået bedømmelsen "bestået" eller "ikke bestået") i forhold til det samlede antal påbegyndte deltagere.
Kalenderåret 2020
4. kvartal 2020
3. kvartal 2020
2. kvartal 2020
1. kvartal 2020
Kalenderåret 2019
4. kvartal 2019
3. kvartal 2019
2. kvartal 2019
1. kvartal 2019
Kalenderåret 2018
4. kvartal 2018
3. kvartal 2018
2. kvartal 2018
1. kvartal 2018
Kalenderåret 2017
4. kvartal 2017
3. kvartal 2017
2. kvartal 2017
1. kvartal 2017